DIKTARDAGAR 2019 – førebels program

Arbeidstittel: «Høge fjell og djupe dalar - Fjellet som ytre og indre landskap»

Torsdag 29. og fredag 30. august:

• • Forfattar på skolebesøk på barne- og ungdomsskolesteget i Lom, Skjåk og Vågå.

I samarbeid med Nynorsk kultursentrum og prosjektet «Heile Noreg les»

• • Besøk med opplesing og musikk på Vågåheimen, Skjåkheimen og Helseheimen i Lom.

19:00 Billingen Fjellpensjonat. Viser og segn knytt til seter og setertradisjon. Edvard Storm sine seterviser, Edvard Grimstad, innslag av gamle folkemusikkinstrument. Vandring på Diktarstigen, og dei som ynskjer, kan kjøpe seg seterkost. For å spare miljøet, set vi opp buss frå Lom. Påmelding innan 25. august. Min. 25 betalandefor å gjennomføre turen.

Fredag 30. og laurdag 31. august:

• • Forfattar les frå boka si på biblioteka Vågå, Lom og Skjåk

Fredag 30. august

11:00 – 13:30 Utgard, Lom

• • Miniseminar for ungdomsskolen/vidaregåande (ca. 2 timar)

«Heile Noreg les».  I samarbeid med skulane, biblioteka og Nynorsk  kultursentrum

18:30 -19:30  Norsk Fjellsenter

• • Offisiell opning av Diktardagar 2019 ved ordførar i Lom Bjarne Eiolf Holø. Nils Fårlund, musikkinnslag, I samarbeid med Norsk Fjellsenter.
  • • Lansering av diktsamlinga «Dikt om Fjell» - dikta er samla og redigerte av Nasjonalpark-biblioteket. Redaktørar Rita Mundal og Hanne Gran.

20:00 – 22:00 Fossheim Hotell. Diktardagarmiddag «med noko attåt»  Opplesing, musikk.

Påmelding seinast 25. august. Begrensa plass

22:30 Brimibue Pub-poesi ved  - ikkje fastsett enda

Laurdag 31. august

Seminar:  i Hagehuset på Nordgard Aukrust

Tema:  «Høge fjell og djupe dalar»  Fjellet som ytre og indre landskap

09:00 – 15:00 Foredrag og samtaler med.

Cato Schøtz, Eirik Vassenden, Jan Inge Sørbø, Nina Witoszek og Nils Fårlund

12:00 – 13.00 Dugurd og samtaler i urtehagen

Seminarvert: Ola Aukrust

16:00 – 16:30 Tor Jonssonstugu. Tone Ringen: Tor Jonsson  i

ord og tonar

18:00 – 20:15 Festkvelden i Utgard blir delt i to bolkar:

A: Kulturinnslag av barn og ungdom frå Lom, Skjåk og Vågå.

Vi arbeider for å få med kulturinnslag med våre nye landsmenn i regionen. Festtale, opplesing, Utdeling av Diktardagarprisen

B. Musikkteater ved Jotunheimen Underholdning. Gamle og nye tekster og tonar knytt til diktarane i regionen.

21:00  Fossberg. Bokbad med tre aktuelle forfattarar. Bademeister Magnhild Bruheim.

Søndag 1. september:

10:00 – 15:45  Sognefjellet – inspirasjonskjelde for mange  diktarar og andre   kunstnarar. Busstur med lokal guide.

Avreise frå P-plassen ved Lomskyrkja. Turen går Solsida til Flå.

Vi skal følgje fotspora til Holberg, Asbjørnsen, Ibsen, Grieg, Gude og mange andre til Herva. Her stoppar vi og ser på steinbue der Ibsen låg vèrfast sommaren 1862, og fekk inspirasjon til å skrive Brann. På Mefjellet ser vi på steinen Norske turistvegar plasserte der for at folk skulle kunne sjå fjellet og breane som på TV (når dei ser gjennom det firkanta holet i steinen). Vi viser stader som er knytt til segn og historier Ivar Kleiven skriv om. I vestenden av Fantesteinvatnet startar vi ei lett vandring, delvis i skitraseen på sørsida av vatnet, over dei nye spektakulære bruene over vatnet til Sognefjellshytta. Dugurd med litterært innslag før konserten i Mellombygget. Aslak Brimi, Bjørn Kåre Odde, Mari Midtli, Mats Erik Odde og medlemmar av  Symfonietta Innlandet framføre konserten Bergtatt delvis med ny musikk til dikt av Olav Aukrust. Turen blir avslutta ved Lomskyrkja seinast kl. 16:00.

Påmelding innan 25. august

11:00 Mellombygget Sognefjellshytta: Fjellmesse ved sokneprest i Lom Einar Gelius-. Arrangør: Lom Kyrkjelege råd.

19:00 – 20:30 Ullinsvin, Vågå: Fjelleventyret. Ny produksjon med monolog – Mette Vårdal, musikk  Vegard Vårdal og Halvor Kjerkreit og song – Camilla Granlien. Målet er å forstå og lage god musikk av tidlegare tiders ideal og bruke musikken til å etablere ei større forteljing om det norske og nordmenns sjølvoppfatning.

Programmet er ikkje ferdig, og vi jobbar med fleire opplegg for barn og ungdom saman med Nynorsk kultursentrum og reknar med å få til utstilling av barne og ungdomsbøker på nynorsk, og bokbad for ungdom. I tillegg prøver vi å få til utstilling av fjellbilde.

Programmet skal  vera klart før påske, og  billettane blir lagt ut for sal frå 15. juli 2019

Vi tek atterhald om endring i programmet.

Torunn Kjøk

Prosjektleiar Lom, 30.01.2019